Iets belangrijk vinden is nutteloos

Iets belangrijk vinden is hetzelfde als je zorgen maken om iets. Het is nutteloos en voegt niks toe aan een gewenste uitkomst.
 
21:00
 
Besef opeens (tijdens 30min zitmeditatie) dat ik al die tijd een specifieke mening belangrijk ben blijven vinden.
“mijn mening” over verlichting
“mijn mening” over wat ik ervaar
“mijn mening”over het proces
“mijn mening” over wat ik het beste kan doen
Over wat het volgende is wat ik moet doen
Of ik wel het juiste doe, of heb gedaan
Over wat ik erover denk
Over hoe ik het proces ervaar.
(incl de mening over de mening)
 
Maar dat is natuurlijk nooit echt mijn mening geweest en ook nooit belangrijk geweest.
Hahaha

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *