Intentie lijkt de bron

Intentie lijkt de bron. Niet identificeerbaar, niet te voelen -> alleen de gevolgen.
 
Is dat een redelijk antwoord op de vraag “wie ben ik?” -> Intentie.
 
Want wat bepaald of iemand verlicht is of niet ? Zijn intentie.
 
Waarom zijn andere mensen niet verlicht ? Omdat ze de intentie niet hebben om dat te zijn. Niet de intentie hebben om de waarheid te accepteren.
Hun intentie is het vinden en/of creëren van een mooi verhaal, een goed gevoel, mooie ervaring.
 
Heb ik een vrije wil ? Kan ik iets doen om verlicht te zijn ? Ja en nee. Heb de vrije wil om de intentie te hebben, dan gebeurt wat gebeurt zonder dat je daar invloed op hebt, op kan hebben. Vertrouw.
 
Wat is de bron van intentie ? Die is er niet -> Het geheel.
Wat bepaald intentie ? Ik bepaal dat.
Hoe dan ? Wat is dat dan precies ?
– Geen idee, het gebeurt gewoon.
Hahahaha

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *